نوشته شده توسط : سيداميد مديري




نام بازی : Medal of Honor

نام فارسی بازی : مدال افتخار

سازنده : EA LA , Dice

انتشار دهنده : EA games

سبک بازی : اکشن اول شخص

درجه سن :
+18

مدت زمان یادگیری : 15 دقیقه

درجه سختی : متوسط

منتشر شده برای پلتفورم های : PC,Ps3,X360

تاریخ انتشار : 12 اکتبر سال 2010 میلادی

"" مدالی به رنگ برنز ... ""




تعویض خشاب در بازی جالب کار شده اما بعضی اسلحه ها عمل تعویض خشابشان کمی کند انجام میشه . در این بین صداگذاری تعویض اسلحه ها فوق العادست .



در این مرحله سوار بر هلکوپتر جنگی بر فراز کوهستان ها به پرواز در امده و پایگاه های افغان ها رو منهدم خواهید کرد .

عجولانه تصمیم نگیرید :

متاسفانه بسیاری از گیمرها بازی رو در همون مراحل اولیه میبینند و اگر همان مراحل ابتدایی بازی تونست به طور کامل از همه جهات مجذوبشان کند به بازی ادامه داده و بازی رو پایان خواهند رسوند اما اگه بازی در همون مراحل اول تا سوم به نظرشون بازی کم کیفیت و سطح پایینی بیاد برای همیشه بازی رو کنار میزارن و خودشون رو با بازی دیگه ای سرگرم میکنند که به نظر بنده این یک مشکل بزرگیه که بعضی از گیمرها باهاش دست به گریبانن ...

 

در دنیای بازی سازی تا به حال عنوان های خوش ساخت زیادی ساخته و طراحی شدند که از همان اول بازی تا انتها شما رو مجذوب و سرگرم خواهد کرد به طوری که

شما هنگام انجام باز

ی به هیچ وجه گذر زمان رو احساس نخواهید کرد در این بین میشه به بازی هایی همچون god of war , uncharted 2 , metal gear solid , assassins creed 1 , killzone 2 , modern warfare و ... اشاره کرد .

 

اما در این بین عنوان هایی هم هستند که شروع بسیار خوب و کوبنده ای دارند اما در ادامه شاهد افت در گیم پلی و دیگر عناصر بازی میشن و بازی بازان رو مجبور میکنن که بازی رو ادامه نداده و کنار بزارن که از این دست بازی ها میشه به عوان هایی همچون , dead space , crysis , farcray 2

 

و ... اشاره کرد . اما بر عکس این اتفاق هم برای بازی ها رخ میده و ما در دنیای بازی سازی شاهد عغنوان هایی بودیم که شروع نسباتا ناامید کننده ای داشته اند اما در ادامه و با پیشروی در بازی شاهد بالا رفتن کیفیت بازی میشیم که باعث میشه بازی بازان به ادامه و به پایان رسوندن بازی ترغیب بشن از این بین بازی ها هم میشه به بازی هایی همچون ninja gaiden , halo : reach و ... اشاره کرد . اما به نظر شما بازی medal of honor در کدام یک از دسته های ذکر شده قرار میگیره ؟ خوب قطعا اون کسانی که بازی رو تجربه کردن با من هم عقیده هستند و بازی رو جز بازی های دسته سوم قلمداد میکنند . بازی که شروع بسیار نا امید کننده ای داره اما اگه بازی باز خوش حوصله ای باشید و ماموریت های مراحل اول تا سوم بازی رو به پایان برسونید شاهد گیم پلی جذاب تر و گرافیکی به مراتب با کیفیت تر از مرحله چهارم به بعد بازی خواهید بود که قطعا از صبر و حوصله ای که به خرج دادید و بازی رو نیمه کاره رها نکردید رضایت خواهید داشت .

 

پس به همه شما گیمرهای ایرانی پیشنهاد میکنم که بازی رو فقط در مراحل اولیه نبینن و با کمی حوصله و بعد از سپری کردن مراحل اولیه تازه شاهد مدال واقعی این نسل باشن ...






چهره پردازی کاراکترها در بازی قابل قبول کار شده ... هر چند با عنوان های برتر روز فاصله بسیاری داره




یک سناریوی تکراری در طول مراحل بازی ... درب را با لگد باز کرده و مسیر رو ادامه دهید ....

موزیک و صداگذاری :

برجسته ترین بخش بازی رو که نقطه قوت بازی هم به حساب میاد صداگذاری بازیست که واقعا کامل و بی نقص کار شده و از همین الان میشه medal of honor رو یکی از کاندیدا های برترین بازی ها در زمینه صداگذاری در سال 2010 نامید .

 

صداگذاری بازی به قدری عالیست که میشه بازی رو هم ردیف عنوان های مطرحی همچون dead space قرار داد . صدای شلیک اسلحه ها واقعا زیبا و فوق العاده کار شده همچنین هنگام خشاب گذاری اسلحه ها هم میتونید ریز ترین صداها رو هم هنگام انجام این عمل به زیبایی بشنوید . در هنگام نبرد که اوج هیجان بازی به حساب میاد صداگذاری بازی هم به اوج خودش میرسه و اگه از

اسپیکر برای شنید

ن بازی استفاده کنید زیبایی صداگذاری در هنگام نبردها رو به وضوح خواهید شنید . صدای انفجارها بسیار طبیعی و عالی کار شده همچنین شما در طول بازی و در هنگام نبرد صدای سرفه ممتد خود و همرزمانتات رو خواهید شنید که در کمتر بازی در بخش صداگذاری به چنین ریزه کاری هایی توجه شده است . دیالوگ های رد و بدل شده بین شما و هم رزمانتان هم به خوبی و با کیفیت ادا میشه و مشکل خاصی هم در این قسمت دیده نمیشه .

 

موزیک بازی هم کاملا با جو و محیط بازی همخوانی داره و شما روکاملا غرق در محیط و حال و فضای بازی میکنه .






اسلحه های پیشرفته امروزی هم در طول مراحل بازی دستتان را خواهند بوسید ...



طراحی گرافیکی در مراحلی که در طول شب انجام میشن کیفیت پایینی دارد و بیشتر در طراحی گرافیکی این مراحل از رنگ های فوق العاده تیره استفاده شده

داستان :

متاسفانه داستان بازی جز ضعیف ترین بخش های بازی به حساب میاد که گروه نویسندگان بازی نتونسته یا نخواستن یک خط داستانی کامل و مهیج رو برای بازی بنویسن و به نظر میرسه که تیم سازنده بازی بیشتر رو بخش گیم پلی و موزیک و صداگذاری کار کرده تا داستان و گرافیک . داستان بازی کلا گنگ و نامعلوم تعریف میشه به طوری که سازندگان بازی قبل از انتشار ان قول داده بودند که با داستانی به مراتب بهتر و پر تنش تر نسبت به دیگر رقبا همچون سری call of duty خواهیم

بود اما به هیچ

وجه این طور نشد .

 

تنها نکته مثبتی که میشه در داستان بازی دید که البته فقط برای ما ایرانی ها کمی جذاب است به وقوع پیوستن حوادث و اتفاقات بازی در کشور همسایه ما یعنی افغانستان است .

 

اجازه بدید چیزی ازداستان اندک و کوچیک بازی نگم چون به راحتی میشه در چند خط کل داستان بازی رو لو داد . فقط این رو بدونید که شما در دسته های چند نفره ماموریت دارید که در شهر های مختلف افغانستان با گروه های تروریستی بجنگید و دستوراتی رو که از پایگاه اصلی به شما داده میشه به نحو احسند به انجام برسونید .






یک اسلحه دوربین دار حرفه ای ... حرفه ای بابت اینکه در هنگام استفاده از این اسلحه در کمال تعجب هیچ گونه لرزش دستی رو مشاهده نخواهید کرد .




نقطه عطف کار گرافیکی بازی در نورپردازی ان نهفته است .

گرافیک :

باگ ... باگ ... باگ ... متاسفانه مهمترین مشکلی که بازی باهاش دست و پنجه نرم میکنه باگ های فراوانی هستش که در بازی بلخص در مراحل اولیه بازی با اون مواجه هستیم . در اوایل بازی باگ ها به قدری تو ذوق میزنن که شک میکنید که سازنده ها بازی رو بدون تست و بازبینی مجدد عرضه کرده اند . در اوایل بازی شاهد فرو رفتن بدن دشمنان کشته شده تو در و دیوار هستیم یا فرو رفتن اسلحه افغان ها تو شکم و سر و پاهاشون که واقعا بازی که نام مدال افتخار رو یدک میکشه بعیده که سازنده هاش چندان توجهی به این مساله نکنند و بازی رو با این همه مشکل باگی عرضه کنند .

 

در کنار مشکلات فراوانی باگ در طول مراحل بازی میشه به کم کاری EA LA در بخش گرافیکی بازی اشاره کرد . متاسفانه تیم سازنده با اینکه در نسل جدید بازی های رایانه ای قرار داریم و یواش یواش داریم وارد سال 2011 میلادی میشیم چندان توجهی به بالا بردن کیفیت

گرافیک بازی نکر

ده اند البته نورپردازی بازی تا حدودی مورد قبوله و در کل میشه به کار طراحی نورپردازی در بازی نمره قبولی داد و عنوان کرد که نقطه عطف کار گرافیکی بازی همان طراحی عالی نورپردازی بازیست .

 

البته میشه طراحی چهره کاراکترها رو بعد از نورپردازی بازی نقطه عطف کار گرافیکی بازی دونست هرچند بازهم این بخش جای کار بیشتری رو میطلبید اما بازهم قابل قبوله و در کنار این همه مشکل گرافیکی غنیمته ...

 

طراحی گرافیکی بازی در مراحلی که در طول شب انجام میشن کم کیفیت و کم جزئیات هستن و سازنده ها بیشتر از رنگ های تیره و به نوعی خفه استفاده کردند اما مراحلی که در طول روز انجام میشن بلخص مراحل کوهستان و پایانی بازی طراحی گرافیکی خوبی دارن هرچند بازهم با عنوان های روز و مشابه از جمله modern warfare و bad company فاصله بسیاری دارد . افغان ها هم جزئیات زیاد بالایی ندارن هر چند شما به ندرت میتونید افغان ها رو از فاصله نزدیک ملاقات کنید .

 

خون هم که یکی از مهمترین عناصر بازی های اکشن هستش متاسفانه بسیار مصنوعی و کاملا ابتدایی طراحی شده و وقتی دشمنی رو از پایی در میارید و خونش بر زمین پاشیده میشه از دیدن این منظره شرمتون میگیره ...

 

در کل بازی در بخش گرافیکی در کنار مشکلات فراوانی که

داشت دارای نقا

ط قوتی هم بود که این نقاط قوت رو میشه در نورپردازی و طراحی چهره کاراکتر های بازی دید هر چند انتظارات از EA خیلی بیشتر از اینها بود .






میان پرده ها قسمت اعظمی از داستان بازی رو برای شما بازگو خواهد کرد ... هرچند داستان در این مدال دارای افت و خیز کمی است و با پایان عجیبش همه رو شگفت زده خواهد کرد .



با برخورد تیر به شما به مانند بازی های امروزی گوشه تصویر به رنگ سرخ در میایید ... هر چند این بخش چندان جالب طراحی نشده ... ضمن اینکه شما با اصابت 3 تیر در جا خواهید مرد .

گیم پلی :

بازی دارای دو بخش کاملا مچرا هستش که امروزه در اکثر بازی های روز شاهد این دو بخش که شامل بخش تک نفره و چند نفره میباشد هستیم . بخش تک نفره بازی توسط استدیوی بازی سازی EA LA و بخش چند نفره بازی هم توسط استدیوی بازی سازی Dice ساخته و طراحی شده اند .

 

همانطور که اشاره کردم EA GAMES کار بخش چند نفره بازی رو به استدیوی نام اشنای Dice سپرد . علت این کار هم طراحی خوی بخش چند نفره برای بازی bad company 2 بود که EA رو متقاعد ساخت تا کار بر روی بخش چند نفره بازی MEDAL OF HONOR رو هم به استدیوی Dice بسپاره اما شاید الان شرکت EA از این انتخوابش پشیمان شده باشه . متاسفانه بخش چند نفره بازی هیچ گونه ایده جدید و نویی درش دیده نمیشه و میشه بخش چند نفره بازی medal of honor رو یک کپی برداری محض از بازی همین استدیو یعنی bad company 2 به شما اوارد .

 

بخش چند نفره بازی به چند بخش از جمله career تقسیم میشه . همچنین دو مد مختلف هم با عنوان های mission combat و team assault در بازی وجود داره که تا حدودی جذاب هستند . در کل بخش چند نفره بازی فاقد نواوریست و میتوان این بخش رو به نوعی یک کپی برداری از نسخه های اصلی نامید . هستند .

 

اما میرسیم به بخش تک نفره بازی این بخش توسط استدیوی بازی سازی EA LA کار شد . متاسفانه استدیوی بازی سازی EA LA هم به تقلید از استدیوی Dice دست به کپی برداری از عناوین مطرح این سبک مانند modern warfare زد و یک بازی در حد متوسط در بخش گیم پلی رو عرضه کرد که میشه این بخش رو فاقد هر گونه نواوری و ... دونست .

 

گیم پلی بازی شامل انجام ماموریت های مختلف در شهرهای مختلف افغانستان میشه که در طول بازی شما ماموریت دارید با کمک همرزمانتان به جنگ با گروهک های تروریستی افغان بزنید . بازی از مرحله اول تا مرحله سوم در بخش گیم پلی چیزی برای گفتن نداره اما در ادامه و از مرحله چهارم به بعد کمی تنوع در گیم پلی بازی بالاتر میره . شما در طول بازی قابلیت حمل بیش از 2 اسلحه به صورت همزمان رو ندارید همچنین فقط یکئ نو نارنجک در بازی قابل دسترس نیست که متاسفانه همین مساله هم کمی تو ذوق میزنه در حالی که الان ما در سال 2010 هستیم و در بازی از مدرن ترین و پیشرفته ترین اسلحه ها برای پیشروی در بازی استفاده میکنیم اما تنها یک نو نارنجک معمولی در طول بازی به همراه خواهیم داشت .

 

تنوع اسلحه ها هم در بازی چندان بالا نیست و شامل اسلحه هایی همچون کلت دستی و مسلسسل و اسلحه دوربین دار میشه . در بازی به تقلید از modern warfare مراحل هلکوپتر سواری هم داریم که در این بخش شما ماموریت دارید که بر فراز کوهستان پایگاه های نظامی افغان ها رو مورد هدف قرار بدید . تنوع مراحل هم همانطور که ذکر شد تا مرحله سوم فاقد جذابیت هستش اما بعد از مرحله چهارم به بعد تنوع ماموریت ها در طول مراحل بالا تر میره . همچنین شما بازی رو از داخل یک شهر کوچک اغاز میکنید و تا کوهستان ها و دهکده های کوچک و مناطق برفی و سوزناک پیش خواهید رفت . هر چه در بازی پیشروی میکنید تعداد دشمنانی که روی سرتان خراب خواهند شد بیشتر و بیشتر خواهد شد که همین مساله بازی رو در مراحل پایانی مشکل خواهد ساخت البته بازی روی درجات ساده بسیار راحت خواهد شد و در این حالت دیگه هدف گیری معنایی پیدا نخواهد کرد اما دردرجات سختی بالا کار تا حدودی مشکل تر خواهد شد .

 

هوش مصنوعی دشمنان به شدت توی ذوق میزنه ... در بعضی از صحنه های بازی شاهد هستیم که افغان ها دست به عملیات های انحطاری میزنند و خودشون رو در تیرس شما قرار میدن تا بدنشون رو با سرب پر کنید البته هوش مصنوعی همرزمانتان تا حدودی قابل قبول تر و عکس و العمل های جالبی در هنگام نبرد با دشمنان از خودشون نشون میدن .

 

در کل گیم پلی بازی رو میشه تلفیقی از بازی های bad company و modern warfare نامید در حالی که همین عنوان medal of honor خود میتونست پدید اورنده دها ایده نو در بخش گیم پلی و ... باشد .

 



:: موضوعات مرتبط: داستان بازيهاي منتشر شده , MEDAL OF HONER , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد